Het college ziet het vergroten van gezondheidswinst als een belangrijke opgave waaraan zij een bijdrage te leveren heeft. Er is gezondheidswinst te behalen door vooral in te zetten op de onderliggende factoren van ongezond gedrag. Er zijn verschillen in gezondheid tussen mensen en verschillen tussen wijken en subwijken, we hebben vooral aandacht voor de plekken waar deze verschillen het grootst zijn.
Wat willen we bereiken?
Effect-indicatoren
Nul- | Reali- | Doel- | Doel- | Doel- | Doel- | Details | |||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Percentage inwoners ≥ 19 jaar met een uitstekend tot (zeer) goed ervaren gezondheid | 78% (GP 2012) | Volgt | 78% | 78% | 78% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Percentage kinderen in groep 7 en 8 (PO) met (heel) goed ervaren gezondheid | 91% (2013-2014) | geen meting in 2018 | 91% | 91% | 91% | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gemiddeld schoolcijfer dat leerlingen in klas 2 en 4 van Utrechtse scholen voor voortgezet onderwijs geven voor hun eigen gezondheid | schooljaar 2017-2018 | Klas 2: 7,8; Klas 4: 7,8 | Klas 2: 7,8; Klas 4: 7,8 | Klas 2: 7,8; Klas 4: 7,8 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
|